• +36 70 8509070
  • info@mosolyfitness.hu
  • www.mosolyfitness.hu

SzenzoTréning

Egy gyermek fejlődéséhez elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű mozgás. A mozgás által épülnek ki azok az idegrendszeri kapcsolatok, amelyek segíteni fognak a gyermeknek a tanulásban, a társaikkal való kapcsolódásban, a mindennapi életben.

A SzenzoTréning órákon a gyermek idegrendszere megkapja azokat a taktilis, proprioceptív és vesztibuláris ingereket, amelyek ezt a fejlődést támogatják. Ezen kívül pozitív hatással lehet az izomtónusra, az egyensúlyra, az érzékelésre és észlelésre, a figyelemre, valamint segíthet a stresszhelyzetek hatékonyabb kezelésében pl. légzéstechnikák gyakorlásával. A foglalkozások alatt a részképességek fejlesztésére is hangsúlyt fektetünk.

A csoportokat előzetes, egyéni felmérések alapján, az egyéni szükségletek figyelembevételével állítjuk össze.

Szenzoros zavarról olyankor beszélünk, amikor az agyban bizonyos ingerek feldolgozása az idegrendszer teljesítménygyengülése miatt rosszabb, vagy nem típusos. Ilyenkor az agy nem képes a bejövő ingereket helyesen feldolgozni. Fontos megjegyezni, hogy a szenzoros zavarral rendelkező gyermekeknél valószínűleg nincsen az agy szerkezetében tényleges sérülés, így ez nem jelent feltétlenül értelmi gyengeséget is. Tapasztalatok alapján a legtöbb SNI-s gyermeknél előfordul szenzoros zavar, mely kísérő tünetként lehet jelen a már meglévő diagnosztizált probléma mellett. Különösen gyakori a szenzoros zavar együtt járása bizonyos kórképekben, mint például autizmus, tanulásban, - és értelmileg akadályozottság, beszédfejlődési zavar, mozgásszervi sérülések … stb.)

Szenzoros zavar tünetei:

- mozgáskoordinációs problémák, izomtónus eloszlási problémák: hamar elfáradnak, laza izomtónus jellemzi ezeket a gyermekeket

- megkésett beszédfejlődés, artikulációs zavarok: beszédük jelentősen elmarad az életkori átlaghoz képest, verbális kommunikáció gyengesége miatt frusztrálódás jellemezheti őket

- figyelem- koncentrációs problémák: figyelmük hamar terelődik, nem képesek hosszú távon egy dologra koncentrálni

- iskolai problémák, nehézségek: a térbeli és síkban való tájékozódás gyengesége, előfordulhat a tanulási zavarok kialakulása esetükben

- magatartás- és viselkedésproblémák: agresszív, vagy önbizalom hiányos gyermekek