• +36 70 8509070
  • info@mosolyfitness.hu
  • www.mosolyfitness.hu

Kismama Jóga

A kismama jóga babának és mamának egyaránt örömteli és kellemes élmény, a várandósság 14. hetétől folyamatosan becsatlakozhatsz teljesen kezdőként is. A cél, hogy kismamaként magabiztosan, boldogan, testileg-lelkileg felkészülve várd születendő gyermekedet, a gyöngéd és szoros kötődést kialakítva.

Kimutatták, hogy kismama jógaórán pocakban részt vevő gyermekek intelligensebbek, könnyebben tanulnak, és jobban megtalálják a helyüket közösségekben, hiszen ők is élvezik a mozgás és a kellemes élmények pozitív hatásait.

A jógaórák által tudatosabbá válsz a várandósságról és a szülésről, enyhülnek/megszűnnek a felmerülő panaszok vagy megelőzzük őket, erősödnek a gátizmok és a baba kihordásához szükséges izmok, rugalmasabbá válik a csípőízület a szüléshez, kellemes környezetben átmozgathatod a testedet és feltöltődhetsz, kapcsolódhatsz más kismamákkal.

Hogyan zajlik egy óra?

Fontos, hogy bármi, ami nem kellemes kismamaként a számodra, azt nem ajánlott csinálnod. Az óra ráhangolódással indul, ahol a figyelmet befelé irányítjuk, és gondolatban megbeszéljük a babával, hogy jógázni fogunk. Bemelegítés után különböző jógagyakorlatokat végzünk légzésszinkronra, kiegészítve a természeti népek ősi gyakorlataival és gátizomerősítéssel. Az órát légzőgyakorlattal és mély relaxációval zárjuk, hogy lelkileg is felkészítsen a szülésre, és bármilyen jelen lévő feszültség oldódni tudjon.

Egyéni Kismama Torna (egyéni időpontban)

Ahogy nincs két egyforma nő, úgy nincs két egyforma várandósság sem. A terhesség alatt tapasztalt „nehézkességünk” egy része a mozgás hiánya, azaz fizikai passzivitás miatt lép fel. Kismamaként az inaktivitás gyakran eredményez egyensúlyi- és koordinációs zavarokat valamint kellemetlen érzéseket mindennapi életünkben.
A terem vezetője, maga is két gyermekes édesanya, második gyermeke mellett végig aktívan dolgozott, mint edző. Tanulmányait és saját tapasztalásait egybegyúrva dolgozta ki kismamáknak szóló edzésprogramját, melynek főbb elemei a következők:
-farizmok erősítése, mellyel a deréktáji szakaszt tehermentesítjük
-mély és felületes hátizmok erősítése, mellyel ellentartunk a megnövekedett pocaknak
-gátizmokat erősítő gyakorlatok, esetleges vizeletvisszatartás nehézségek megelőzésére
-lábfej tornáztatása, illetve lábszár vérkeringésének fokozása
-sok nyújtó gyakorlat
-talpi fascia fokozott lazítása, az éjszakai lábikra görcsök enyhítésére/megszüntetésére
-kismamasággal felmerülő kérdések tabuk nélküli megvitatása, hisz egy első gyermekes kismama tele van kérdőjellel!
Az óra összességét tekintve, lassabb, nem annyira feszes, sokkal inkább a kismamák aktuális lelki állapotára, közérzetére adaptált óravezetés várható. A várandós kismamákat második trimesztertől várom, veszélyeztetett állapotban az óra nem látogatható!