Jóga Nidra

Meditatív, resztoratív jóga óra, ahol meditációnk tárgya a saját légzésünk. Figyelemmel kísérjük, kísérletezünk a be- és kilégzés hosszával, mélységével. Majd egy vezetett relaxációval zárjuk az órát fekvő helyzetben ’sav ászanában’. „Jógi alvásnak” is nevezik, mély relaxáció, amelyet csak egy hajszál választ el az elalvástól.
Testi síkon a tüdőkapacitásunkat növelhetjük, illetve légúti megbetegedések hátrahagyott nyomait enyhíthetjük. Mentális síkon a tudatos légzésmegfigyelés a jelenben tart, felerősíti érzeteinek, érzéseinket, rendezi gondolatainkat.
Ez a fajta nyugalmi állapot sokszor pihentetőbb, mint egy alvás, hiszen álomba merülve passzívan sodródunk gondolatainkkal, átéljük a napi vagy régmúlt élményeinket, tudatalattinkat. A jóga nidra során a tudatosságunkat megőrizve zajlik a pihenés. Agyhullámaink lelassulnak az aktív tartományból a resztoratív, passzív mély rezgések szintjére, ahol a gyógyulás, feltöltődés, nyugodt pihenés zajlik (alpha, theta frekvencia). De a gyakorlásunk idejét tekintve, nem érkezünk meg az alvás szintjére.

Gyere és tapasztald meg Te magad, hogyan tudsz feltöltődni mindössze 30 perc pihenéstől, arról nem is beszélve, hogy az alvás is sokkal jobban fog esni abban a nyugodt mentális állapotban.